DM-A rykker til Hjørring
Efter en actionfyldt sæsonåbner i Næstved retter DM-A feltet nu blikket mod næste afdeling, som traditionen tro køres hos Hjørring Motocross Klub på Kristi Himmelfartsdag den 14. maj.
Der er lagt op til endnu en intens dag med masser af spænding i alle klasser, hvor flere af profilerne fra første afdeling kommer til Nordjylland med masser af selvtillid og momentum.
I MX1 bliver det uden William Kleeman til start, som ellers fik en perfekt start på mesterskabet med maksimumpoint i Næstved. Han er optaget af en afdeling i ADAC-serien – noget som de andre i toppen af serien kan drage fordel af. I Næstved viste især Jakob Kjær Nielsen og Glen Meier at de er klar til at kæmpe med helt fremme om sejrene.
I MX2 bliver forventningerne naturligt rettet mod Lucas Bruhn, der dominerede åbningsløbet med to heatsejre. Bag ham viste både Jakob Melgaard og Jonas Stub lovende fart, og de kommer uden tvivl til Hjørring med ambitioner om at udfordre favoritten.
Også i 125cc-klassen er der lagt op til tæt kamp. Sigurd Thomsen tog den samlede sejr i Næstved, men Marius Simonsen viste i andet heat, at han har farten til at tage heatsejre, mens Emil Dissing igen bliver en mand at holde øje med i kampen om podieplaceringerne.
Der plejer altid at være god stemning og masser af publikum i Hjørring, og alt peger på endnu en dag med tæt og underholdende motocross på højeste nationale niveau.


